11 februarie 2015

Hobbitul, cu dârdâială

Nu ne mai miră nimic atunci când vine vorba despre români, România și tot ce facem. Aici, totul este posibil. Vedem la știri cum oamenii mor prin spitale, cum alții îngheață de frig iarna prin case că n-au bani de lemne să se încălzească și ajung să pună și hainele pe foc. Îi vezi în fața televizorului cum dârdâie.

Cam așa am dârdâit și eu. Dar la cinema. Am fost pe 29 decembrie 2014 - da, știu, anul trecut - dar acum mi-am adus aminte că o să apară filme mișto și e bine că dacă ești un craiovean care citește asta sau ești în trecere în Craiova și vrei să vezi totuși un film, e bine să știi cum mi-a fost mie. În funcție de asta poți să alegi dacă mergi la același cinema sau ba. 




Vă spuneam că am fost pe 29 decembrie anul trecut. Din câte îmi aduc aminte, Hobbitul încă era călduț - apăruse pe 17 decembrie -  era numai bun de văzut. Și cum mi-a plăcut la nebunie trilogia Stăpânul Inelelor și am mai văzut și cele două filme The Hobbit, clar că nu puteam să ratez așa ceva. Așa că, timp aveam - și dacă n-aveam, îmi făceam - iar în ceea ce privește ora când se difuza era numai bine, seara, după 19 - sper să nu mă înșel.

Am cumpărat biletele, am intrat la film. Veneam de afară, mi se părea că e cald în sală. Intrasem cu 10 - 15 minute înainte să înceapă filmul. Eram nerăbdător, abia așteptam să înceapă bătălia celor cinci oștiri, că doar de asta dădusem banii pe bilete că doar nu m-am dus singur. Când a început mă luase cu frig. După alte 20 de minute, începusem să mă foiesc. Din cauza scaunelor. Nu erau nici tari, dar nici moi. Pun mâna la nas și era rece și maestrul. Îmi vine frig pe la picioare. Și la spate. Și parcă începea să fie din ce în ce mai frig. Încet, dar sigur.




Iar mă foiam. Iar puneam stângul pe dreptul. Și invers. La fiecare cinci minute. Începusem într-un timp să dau și din picioare. Dar nu de frig, asta de ticul pe care îl am. Deja începea să mă enerveze. Când am fost la Timișoara, la Cinema City, puteam să-mi dau jos și geaca. Și mi-am și dat-o, atât de cald era. Să nu mai vorbesc de scaune că parcă vorbesc deja de altă lume. 

Revenid, poate că nici nu au căldură la cinema Patria. Ăsta-i tradițional în Craiova. E de o groază de timp. Și, sunt sigur că, dacă ești venit în Craiova și vrei să vezi un film mulți ți-ar spune să mergi la Patria. Eu ți-aș spune să te duci oriunde, dar la Patria nu. Dacă avea Hobbitul vreo trei ore sau peste trei ore sigur înghețam acolo. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu