26 iulie 2013

„Ai aruncat plasa! Vezi că ai 40 de peştişori”

Ca să informăm viitorii studenţi despre cum decurge admiterea la Facultatea de Ştiinţe Exacte am fost să vorbim cu Dumitru Buşneag, decan al Facultăţii de Ştiinţe Exacte, Universitatea din Craiova. Intraţi în birou ne-a întâmpinat prietenul nostru, aerul condiţionat şi zâmbetul pe buze al decanului. Am aflat că facultăţile trebuie să ofere tinerilor ce are nevoie o societate normală şi o societate normală are nevoie de enorm de multe lucruri. „E ca şi într-un cort: nu ai nevoie numai de matematică, numai de fizicieni. Există o combinaţie formidabilă de meserii care să creeze un stat normal. E nevoie şi de matematicieni, copiii voştri de la cine să înveţe matematică?”, a completat decanul acestei facultăţi. Am aflat şi cum trebuie să fie un viitor student al acestei facultăţi. După spusele lui Dumitru Buşneag, viitorul student trebuie să fie şi să judece că orice meserie ar face trebuie să o facă aşa cum trebuie. Chiar dacă acesta studiază matematică, fizică sau chimie pentru a ieşi inginer, profesor de istorie sau orice altă meserie, totul trebuie să fie foarte serios. Pentru că vă întrebaţi ce le oferă această facultate studenţilor, răspunsul nu a întârziat să apară. „Tu, dacă vii la matematică, eu îţi pot oferi o pregătire pe matematică deosebită, atât la licenţă cât şi la master. Chiar şi la doctorat! După aceea, cum te vei realiza în viaţă nu mai depinde de mine”, ne-a spus tare şi răspicat decanul.

          Nu lipseşte nici practica! Se numeşte practică pedagogică şi pentru că nu sunt institute de cercetare, Matematica poate să ofere doar posturi didactice. „În ţările dezvoltate poţi să te angajezi, spre exemplu, la Ford”, ne-a explicat gesticulând decanul. Locurile de la buget nu sunt scăpate din ochi şi pentru ca aceste locuri să fie ocupate, trebuie ca numărul candidaţilor să fie dublu. „La Matematică sunt 40 de locuri. Ca să fiu sigur că mi se ocupă, eu trebuie să am cel puţin 100. După, Informatica: sunt 126 de locuri. Ca să fiu sigur că le ocup mie-mi trebuie aproximativ 300”, ne-a spus şi scris pe o foaie Dumitru Buşneag. Întrebat dacă au fost probleme în cadrul admiterii până acum, domnul Buşneag a ţinut să menţioneze că sunt două etape ce vizează admiterea. În prima trebuie să fie ocupate locurile şi în a doua trebuie să se constate nivelul lor. „Ai aruncat plasa! Vezi că ai 40 de peştişori şi după, vezi ce ai prins”, a încheiat decanul Facultăţii de Ştiinţe Exacte.

ARTICOLUL SE CITEȘTE ȘI AICI!




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu