4 februarie 2014

Laura Rudăreanu: „Pe viitor vreau să termin facultățile, apoi să plec din țară”

Astăzi am stat de vorbă cu Laura Rudăreanu, studentă la Facultatea de Litere, Specializarea Franceză – Italiană. Am aflat că dacă vrei, poți să mergi cu două facultăți în paralel. Mai greu, dar poți!

Mihnea Socol: Cum ți se par cursurile din acest an?
Laura Rudăreanu: Cursurile nu sunt ușoare, dar nici foarte grele. Mă descurc și până acum n-am întâmpinat dificultăți, dar mi se pare că multe sunt nefolositoare.

M.S.: Orarul este mai solicitant?
L.R.:  Pentru mine orarul este flexibil având în vedere că sunt la două facultăți nu e super solicitant.

M.S.: Cum sunt noii profesori?
L.R.:  Sunt foarte diferiți față de liceu. Unii sunt înțelegători, alții mai exigenți. În funcție și de noi, studenții.

M.S.: Ai avut până acum restanțe sau bursă?
L.R.:  Încă n-am avut restanțe și nici nu vreau să am, iar bursă nu am obținut.

M.S.: Sub ce criteriu s-au dat bursele?
L.R.:  Având în vedere că am încercat să obțin bursa socială și nu mi s-a aprobat nu cred că e corect criteriul sub care se dau. Poate mă lamurește cineva.

M.S.: Ai chiulit până acum de la vreun curs sau seminar?
L.R.(râzând):  Daaaaa! Am chiulit ca să ajung și la cealaltă facultate.

M.S.: La avizierul Universității sunt afișate tot felul de evenimente și de proiecte. Ce părere ai despre faptul că studenții nu participă în număr mare la acestea?
L.R.:  Poate că mulți nu participă din cauza banilor și au la cele care nu presupun și venituri. Bănuiesc că nu se înscriu din cauza timidității. Teama de a face ceva în plus în afara cursurilor ori au chestii mai interesante de făcut decât implicarea în proiectele facultății.

M.S.: Ce părere ai despre faptul ca studenții pot pleca în alte țări cu bursa Erasmus?
L.R.:  Cred că este o ocazie bună pentru a pleca în afara țării și pentru a vedea cum stau lucrurile acolo. Sunt sigură că te-ar maturiza acest lucru. Din păcate, eu nu pot să plec pentru că sunt cu M.S.: amândouă facultățiile.

M.S.: Te-ar interesa să participi în vară la proiectul pentru studenți Work&Travel?
L.R.:  Sunt interesată să particip, dar nu cred că voi reuși din cauza celei de-a doua facultate. Depinde în ce lună se fac plecările.

M.S.: Ce probleme ai întâmpinat la facultate?
L.R.:  Până acum n-am avut probleme, încerc să nu mă stresez și e mai bine. Rezolv tot ce am de făcut cu calm.

M.S.: Cum sunt doamnele de la secretariat?
L.R.:  Mi s-au părut foarte agitate, nu au răbdare cu studenții. Încearcă să-I expedieze cât mai repede pe student.

M.S.: Ai mai lucrat undeva în timp ce erai și la facultate?
L.R.:  Da, am lucrat la KFC.

M.S.: Cum aveai programul acolo?
L.R.:  Programul era part-time. Numai în weekend.

M.S.: Cum era să mergi și la facultate și la serviciu?
L.R.:  Aveam un program destul de încărcat fiind în fiecare zi la facultate și în weekend la job era ok că nu lipseam de la multe cursuri. Totuși m-a ajutat să mă organizez, să cunosc persoane noi și să înțeleg că dacă vreau ceva, trebuie să muncesc.

M.S.: Ce vrei să faci pe viitor?
L.R.:  Pe viitor vreau să termin facultățile, apoi să plec din țară. Să găsesc un job bine plătit.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu