21 octombrie 2014

Aventura iernii la Straja

Iarna trecută am ales să merg la munte. Ningea. Era frumos. M-am dus pentru că mie-mi place tare mult să mă dau cu snowboardul, deci sunt și un iubitor al sporturilor de iarnă. Nu am fost foarte mulțumit, trebuie să recunosc, pentru că pista nu era foarte bine pregătită iar eu cum mi-am uitat echipamentul am închiriat unul. Mi-a lăsat un gust amar deoarece totul era de cea mai proastă calitate. Însă, astăzi, chiar dacă este puțin mai devreme, mi-am strâns prietenii la o cafea și, cu laptopul în brațe, am căutat tot felul de oferte de schi pentru sezonul friguros care se apropie. După ce am căutat mai bine de jumătate de oră, am ajuns la o concluzie. Trebuie să mergem neapărat la Straja. La Vila Alpin.



O ȘEDERE DE VIS


Vă spuneam că am căutat foarte mult timp un loc unde să mergem. Suntem mai mulți, în jur de zece persoane, așa că pretențiile au fost pe măsură și și-au făcut repede apariția. Unul că nu vrea să mergem la cabana respectivă căci nu-i place cum arată baia, în dreapta mea, la ureche, altul avea ceva cu patul că este prea mic. Îl mai auzeam și pe celălalt din stânga că el de unde își cumpără schiuri. A fost o întreagă hărmălaie. Agitație. După ce ne-am gândit să nu mai intrăm unde știam noi că sunt diverse oferte, adică într-un portal pentru cazări, am scris pe Google sejur Straja. Simplu și scurt. De asemenea, puteți să căutați și vacanta Straja și-o să vă dea cea mai bună ofertă. Așa ni s-a-ntâmplat și nouă. Ne-a apărut Vila Alpin. Prima dată, am crezut că o să spună băieții că nu le place. Eu mă uitat și efectiv începeam să fac ochii mari. Mi-a zis un prieten că entuziasmul se citea pe fața mea. Niște ochi bulbucați, dormiți doar câteva ore, dintr-o dată se făcuseră mari. Și da, recunosc, eram entuziasmat de ce vedeam. Dacă vrei să fii și liniștit când te pui în pat, atunci ai cele mai bune paturi. Ai camere mari. Spațioase. Condițiile igienice sunt de nota zece. Totul este curat și cabina de duș este și ea foarte mare. Eu sunt un tip care dă cam mult din mâini și primul lucru la care m-am uitat la baie a fost să văd cât de mare este cabina. Dau din mâini la duș și mi s-a întâmplat să fiu cazat în anumite locuri și să mă lovesc mai mereu. Ei bine, baia asta este diferită. Este altfel. Și dacă ești și un iubitor al sporturilor de iarnă, ai un parc de aventură Straja. Este cea mai recentă atracție turistică din Straja și este la doar câteva minute de mers pe jos de la Vila Alpin. 



Să recapitulăm: avem o zonă foarte bună unde poți să practici orice sport de iarnă, ai condiții foarte bune de igienă, ai o cameră spațioasă și mai ai și un loc de distracție la doar câteva minute de tine. Pe mine m-a cucerit imediat și deodată le-am arătat și prietenilor oferta. Și ei, la fel ca mine, au părut mirați căci la un preț atât de avantajos putem să mergem și la Parcul de Aventură și să avem și un team building Straja. Trebuie să știți că noi, de cele mai multe ori, când mergem în vacanțe trebuie să avem cel puțin o dată o ședință în care să ne spunem civilizat dacă avem ceva împotrivă, să ne facem planul în privința următoarelor zile și să cădem toți de acord. Pentru noi, acest lucru este esențial. Și dacă am găsit un loc care ne oferă un sejur de trei stele într-un mediu natural deosebit, adresat iubitorilor sporturilor de iarnă și care mai are și pârtiile de schi aproape însoțit de condițiile bune despre care vă scriam mai sus, atunci avem un motiv întemeiat să facem ochii mari. Ne-am uitat și peste prețurile în cazul în care venim cu rude, cu mic, cu mare. Astfel, tarifele de intrare pentru copii sunt de 10 lei și pentru adulți 15 lei. În cazul în care o să venim în grup, am băgat de seamă că, indiferent de vârsta pe care o avem, tariful o să fie de 5 lei/ persoană. 

PENTRU PRIMA DATĂ PE BUTUCI ȘI CU TELESCHIUL


Vă spuneam că am mai fost pe la munte, prin parcuri de aventură. De data asta, când merg la Straja mă aștept să văd în fața ochilor aceeași poză pe care am văzut-o și la laptop. Pe de-o parte, mă aștept să-mi bată inima la fiecare pas pe care îl fac pentru a merge pe buticii puși la înălțime. Cu un ochi în jos și cu celălalt în față ca să nu pic. Pulsul o s-o ia razna, dar nu atât de razna încât să reprezinte un pericol. Entuziasm? La greu. Și dacă o să cad, nu-mi fac griji. Cad pe zăpadă. O pârtie de schi foarte bună care să-ți câștige încrederea ca să lași și un prichindel să se dea fie cu sania sau, de ce nu, să-l înveți să se dea cu schiurile sau snowboardul. În plus, mă aștept ca Platoul Constantinescu, care are o lungime de 1741 m, chiar să aibă o dificultate ușoară. Am mai văzut platouri care scriau că au o dificultate ușoară și s-au dovedit a fi, mai degrabă, dificilă. Însă, din câte am văzut, cum arată la ei în poze, așa este și-n realitate. 



Mă aștept, de asemenea, să văd că telescaunul nu este unul care bagă frica în tine că te poate lăsa în orice clipă. Pentru un iubitor al sportului de iarnă acesta este un lucru foarte important. Și, atunci când o să-mi fac suficient curaj și o să pot să mă urc pe platou cu teleschiul, acesta să fie într-o condiție foarte bună. Ar fi prima dată când aș urca pe platou cu teleschiul. Spun că fac asta de mai bine de doi ani de zile. Dar mereu am avut un gust amar, pentru că vedeam teleschiul pe unde am fost într-o stare jenantă. Curaj sunt sigur că o să-mi fac așa că, nu mai rămâne decât să ajung acolo și să testez. Ar fi o senzație de nou care vreau să se lase cu un gust dulce. Nici măcar dulce amărui. Dulce.

Mai mult decât atât, am făcut și un tur virtual și am băgat de seamă că atunci când o să facem o masă pentru teambuilding, galbenul pal din sala de conferințe al vilei o să ne țină companie. Este o culoare aleasă foarte bine, plăcută ochiului. Iar restaurantul vilei este prezent și el într-o nuanță de roșu. Dacă sunteți și cu persoana iubită, atunci cu siguranță o să-i faceți pe plac căci culoarea dragostei este cu voi. Acestea sunt motivele pentru care eu am făcut acei ochi mari și pentru care prietenii mei au rămas cu gura căscată și au zis că trebuie s-o facem și pe asta. Și, mai în glumă, mai în serios, un alt suflet rătăcit printre noi a spus că la Straja este de noi. Încep să cred că este adevărat. 


Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu