14 noiembrie 2014

Cât de mult m-a ajutat cafeaua

Nu am terminat încă facultatea, așa că pot să-mi aduc aminte foarte bine de nopțile pe care le pierdeam să mă joc, în loc să citesc cursurile pentru a doua zi. Și-mi mai aduc aminte, cu drag, de nopțile din sesiune. Toată lumea își aduce aminte de sesiune. Cu bucurie, din fericire, indiferent cum privești această perioadă. Eu sunt sigur că pentru voi este un coșmar să rămâi treaz toată noaptea. Ei bine, eu aș putea completa că mi-am făcut antrenamentul chiar de ceva vreme, așa că sunt obișnuit.

Pierdeam nopți întregi să mă joc cu prietenii tot felul de jocuri, care mai de care mai mișto decât celălalt. Antrenamentul trebuie să recunosc că mi-a prins tare bine. Nopți în care unii preferau să bea energizante și tot parcă picau ochii pe scaun, în timp ce eu preferam să-mi beau cafeaua. Îmi pregăteam cafeaua la un automat și îmi puneam cât zahăr consideram. Pentru că voiam să rezist toată noaptea, vă dați seama că foloseam foarte puțin zahăr. Nu mă ajuta nimeni pentru că oricine poate să facă acest lucru și, până la urmă, nu-i cade nimănui mâna.





După această perioadă a dependenței de jocuri cu care am reușit să trec cu brio doar cu ajutorul cafelei, am ajuns după cum vă spuneam mai sus la studenție și la sesiunile care dacă stau bine să mă gândesc erau chiar drăguțe. Îmi aduc aminte cum strecuram câte o oră de joc printre rândurile pe care trebuia să le citesc. Și după aceea, când voiam să mă apuc să mai citesc nu mai aveam niciun chef. Asta până când l-am sunat pe un prieten și i-am spus cum reușește el să citească noaptea și, mai ales, cum reușește să stea el concentrat când somnul îi bate la ușă.

Am fost tare mirat să aflu că el își face cafeaua la expresor, că nu pune chiar atât de mult zahăr, pentru că a citit într-o revistă că nu-i bine să pui zahăr în cafea. Și că, din această cauză, cafeaua nu mai are același gust. A doua zi am aflat că mama face cafeaua la ibric că așa s-a obișnuit ea. Mi-a spus că, dacă vreau, pot să gust și din cafeaua care se face la ibric și cea pe care vreau eu s-o fac la o cafetieră atunci când au fost promotii expresoare. Și am gustat după ce am făcut-o și pe cea făcută de mine.

Vă spun că am preferat ca să nu ma ajute nimeni, că doar așa învăț să fac o cafea bună. Și acum vă spun că a mea a ieșit mai bună. Și nu din cauză că am făcut-o eu, ci din cauză că un expresor philips joacă un rol foarte important. La ibric are un gust puțin amărui, ceea ce nu este chiar atât de bine. La expresor, o cafea nu este atât de amăruie și poți să bei ceva mai multă, dar să nu exagerezi deloc cu ea. Mai mult decât atât, la același expresor am foarte multe feluri în care pot s-o prepar. Eu l-am cumpărat de pe Market Online și sunt tare mulțumit. În primul rând, am ales să am un rezervor detașabil de 1.8L. Consider că am destulă cafea pentru foarte multe zile.



Ce-mi place tare mult la acesta este că are componentele detasabile. Acesta este un avantaj pentru mine, pentru că mă ajută să îl curăț mai ușor. Mă ajută să fiu mai organizat în bucătărie și acesta este tot un avantaj pe care cei de la magazinul Market Online.ro mi l-au oferit. Și, atâta timp cât nu am bătăi de cap, pot să mă concentrez mai mult peste paginile pe care le am de citit. Cafeaua m-a ajutat și o să mă ajute în continuare noapte. Am o licență de pregătit și, cu siguranță, timpul este atât de scurt încât doar noaptea pot să lucrez pentru aceasta. Şi acum îmi aduc aminte cum am reuşit să iau note foarte bune la examenele de la Bacalaureat, spre exemplu la Logică am reușit să iau 10, iar la Limba Română și Istorie nu am fost sub 8,50 în condițiile în care rezultatele pe țară au fost mai mult decât dezastruoase. Asta pentru că am stat noaptea şi am citit şi cred că dacă nu reuşeam să beau cafea, nu aş fi putut să mă concentrez atât de mult şi de bine. Şi aşa cum am reuşit să obţin un succes cu ajutorul cafelei, aşa o să reuşeşc şi acum.

Nici nu vreau să mă gândesc ce m-aș face fără cafea. Mai mult decât atât, la noi în familie se consumă foarte multă cafea. Așa cum vă spuneam, mama bea cafea destul de tare, dar este făcută la ibric. Eu și sora mea preferăm să ne facem o cafea la expresor, însă nu foarte tare, pentru că suntem de părere că prea tare nu este prea bună. Și până la urmă, fiecare își bea cafeaua așa cum consideră. Singurul care nu a băut cafea a fost tata. Dar nu a scăpat nici el, pentru că i-am arătat că o cafea este foarte bună și, mai mult decât atât, avea impresia că poate să le rezolve pe toate după bunul plac. Asta până când a văzut că nu mai poate să stea în picioare de atâta oboseală. Când a văzut că o ceașcă de cafea îl ajută, parcă îl trezește efectiv, de fiecare dată când are de făcut câte ceva seara, în fața calculatorului, își prepară înainte să se apuce, la expresor.

Și acum, recunoaște și el că o ceașcă de cafea băută atunci când trebuie este raiul pe care și l-ar dori oricine. Acum poate să stea mai mult și să-și facă planul în funcție de o oră târzie. Ba mai mult decât atât, își lasă și pauze mai mari atunci când lucrează. Așadar, dacă și tatăl meu a început să bea cafea fiind conștient de faptul că o gură de cafea pe zi sau o dată la un interval de timp sau atunci când ai nevoie, te ajută foarte mult cred, cu tărie, că acest lucru ar trebui să vă pună pe gânduri. Să faceți și voi acest lucru cum și pe mine m-a ajutat la proba de Bacalaureat și am reușit să iau notele pe care vi le-am spus. Fie că este vorba de a învăța, fie că ai treabă în fața calculatorului, fie că trebuie să faci un lucru important.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu