15 ianuarie 2015

De la ce farmacie cumpăr medicamente

Când vine vorba de domeniul sănătății eu sunt tare, dar tare revoltat. Nu pot să înțeleg mentalitatea unor oameni de a manageria anumite afaceri de stat, dar asta-i altă discuție pe care v-o spun mai încolo. Ideea este că în România dacă se mai face mare lucru în domeniul sănătății acela sigur este în domeniul farmaceutic. 

Văd cum cel puțin o dată la trei - patru luni se deschid farmacii noi de nici nu ai auzit de ele. Poate că sunt serioase, poate că nu. Eu, unul, rămân client fidel unei farmacii. Vedem în fiecare zi cum ni se îmbolnăvesc prietenii, copiii sau nepoții. Adevărul e că, cei mici sunt mult mai expuși la microbi și la tot ce îi pot face să se îmbolnăvească. La tot ce îi pot pune să stea în pat câteva zile bune. 

Îmi amintesc că, atunci când făceam roșu în gât, stăteam cu săptămâna acasă. Îmi plăcea că nu mă duceam deloc, dar deloc la școală, însă nu-mi plăcea starea pe care mi-o dădea răceala și simptomele pe care le aveam. De multe ori, scuipam sânge și făceam ochii mari la cât era de mult. 




Acestea sunt niște lucruri care se întâmplă oricui din cauză că este negrlijent cu el. Că nu are grijă deloc, dar deloc de sănătatea lui. Mai ales copiii. Ei știu doar să se joace, să mănânce și iar să se joace. Iar în zilele noastre, copiii petrec foarte mult timp în fața tabletelor sau a calculatoarelor. Sănătos nu este nici acest lucru, dar poate pe părinți îi liniștește ideea că nu mai merg afară, în frig uneori, să se joace. Din câte știu eu, pentru că am citit pe site-ul celor de la Vivat Familia - farmacie la care merg la nivel național aproximativ 700.000 de oameni săptămânal - această mentalitate nu este prea sănătoasă, pentru că - și aici vin iar cu un exemplu - pe mine mișcarea și fotbalul din curtea școlii m-a făcut să fiu mai rezistent la tot felul de răceli. 

Și acest lucru poate să fie confirmat nu doar un medic de familie, ci și de un farmacist, spre exemplu. Sunt momente când mergem la farmacie ca să mai cumpărăm câteva medicamente. Să fie acolo în casă. Ei bine, atunci când mergeți mai întrebați și ceea ce v-am spus mai sus. 

Și mai întrebați și dacă există o trusă pentru sezonul respectiv, așa cum au și cei de la Vivat Familia. Nu știu ce farmacii aveți voi în zonă, că de obicei oamenii merg să cumpere pastile sau tot felul de geluri la cea mai aproapiată farmacie sau cea mai ieftină, dar din zona în care stau. 



Eu, de pildă, am în zonă foarte multe farmacii. Dar mă duc de un an și ceva doar la Vivat Familia. Chiar dacă este puțin mai departe decât celelalte, fac două - trei minute de mers pe jos, aleg acest tip de farmacie pentru că are produse și mai ieftine, dar cred eu că și mai bune. Haideți să vă spun și de ce cred asta. Știu că este un lanț farmaceutic foarte răspândit în România, iar acest lucru înseamnă că foarte multă lume îi alege. La o scurtă vizită pe site-ul lor bagi de seamă că doar în Dolj au farmacii deschise în Cârcea, Filiași, Malu Mare, Sadova, Segarcea și bineînțeles, Craiova.



Am rămas plăcut surprins să văd câte farmacii sunt deschise în Craiova. Nici nu aveam habar că aceștia sunt răspândiți în tot orașul. Mă bucur, că așa poate și mătușa mea care stă în Brazdă să îi cumpere celui mic niște pastile bune și eficiente, așa pot și prietenii mei din Lăpuș să treacă strada și imediat să-și cumpere ce au nevoie. Văd că sunt deschise și în Valea Roșie, Rovine și în centrul orașului. Chiar dacă nu am nicio cunoștință prin acele cartiere și în centru sunt sigur că alți oameni au nevoie de această farmacie.

Vă spuneam că mă duc de o bucată bună de vreme la aceștia. Ca să vă faceți o idee cam cât de aproape este Vivat Familia Craiova de mine, am făcut niște poze care să vă lămurească.




Cine stă în Craiovița o să știe că, așa cum vă spuneam mai sus fac doar câteva minute până la farmacie. Dacă mă mai și grăbesc, atunci clar ajung imediat. Ce am mai observat este că mai este în cartierul meu încă o farmacie Vivat Familia. Dar eu n-am avut habar, deși am trecut de foarte multe ori. 




Este imediat după Niela, după cum se poate vedea. Craiovenii sigur au auzit de acel restaurant. Așadar, cum la mine în cartier sunt două farmacii, puteți să intrați și voi pe site-ul acestora și să vedeți care este cea mai apropiată farmacie de voi. Eu de fiecare dată când mi-am cumpărat pastile atunci când am fost răcit, mi-au prins foarte bine. În plus, și farmacistele de acolo sunt foarte cumsecade și în acest fel îți este și drag să mergi să cumperi de la ei. Te salută de fiecare dată când intri și ieși. Pentru mine cel puțin aceste lucruri contează, pentru că știu că sunt niște persoane care au grijă cu fiecare om cu care vorbesc. Și mai au și reduceri de până la 17%!




Mai mult decât atât, este un lanț farmaceutic independent, ceea ce înseamnă că dacă nu ai unele din cele mai bune produse de la pastile, suplimente, până la pudră sau gel pentru tot felul de tratamente, nu îți vin oamenii să cumpere. 

Pe de-o parte, dacă aveți și afecțiuni sau vreți să aflați mai multe despre epilepsie sau durerile de membre, spre exemplu, nu ezitați să intrați pe site-ul Vivat Familia și veți găsi toate informațiile necesare. 


Am fost la limită cu deadline-ul și am crezut că nu ajung la timp să pun și poza, dar iată că am avut timp aseară. Farmacia Vivat Familia de lângă Niela


De asemenea, tot cei de la Vivat Familia au „Trusa pentru o stare de bine”, după cum vă spuneam la începutul articolului. În funcție de perioada anului, alegeți-o pe cea potrivită, pentru că, nu-i așa, este foarte bine să ai în casa ta un prim-ajutor în ceea ce înseamnă medicamentele.

Pe de altă parte, puteți să vă duceți direct la farmacie și să-i spuneți farmacistei în cazul în care nu ajungeți la medic. De multe ori și o farmacistă de la Vivat Familia poate să vă dea sfaturi foarte bune pentru o gama variată de tratamente. 



2 comentarii: