20 februarie 2016

De ziua mea, un vin de-o seamă cu mine

Stăteam și mă gândeam seara trecută dacă ar fi să am vreun cadou preferat în materie de cadou pentru ziua mea, dar să fie din categoria „de băut”. Așa că, după ceva gânduri pro și contra cred că m-am cam hotărât. Dacă ar fi să îmi placă ceva anume din categoria de mai sus, aș alege un vin. Însă, nu orice vin.

Eu sunt un adept la vinuri vechi. Și cel mai mult mi-ar plăcea un vin care să fie din același an ca mine. Ar fi super tare! Acum o lună și un pic am făcut 23 de ani, așa că, un vin din 1993 m-ar fi impresionat tare mult. Dar n-am primit așa că, mai este timp până la anul.

Hai să vă spun și de unde preferința mea pentru astfel de vinuri și, să vă introduc câteva exemple de vinuri care-mi sunt pe bunul plac. În primul rând, vinurile românești de colecție sunt unele dintre cele mai importante atunci când vine vorba de un vin. Nu contează dacă este alb sau roșu, ci trebuie să fie un vin cu „experiență”. Multă, cu multă „experiență” în domeniu.



Mult nu a durat până când să intru pe internet și să fac un scurt research în privința vinurilor produse între 1944 și 1999 și care sunt și păstrate în condiții potrivite, adică în sertare care se află în depozitele speciale. Știți când vă spuneam că m-am mutat la Timișoara.

Ei bine, am aflat că dacă vreau astfel de vinuri, le găsesc la Arad, la câțiva kilometri - mai exact, de la Miniș și Ghioroc. Sigur pot să îmi fac ceva timp pe durata săptămânii sau chiar în weekend pentru a merge să văd cum stă treaba - asta așa, să verific înainte terenul.

Plus că, ar fi o ocazie bună și pentru mine să mă recreez și să încep să mai cunosc puțin oamenii care s-au ocupat de bijuteriile în materie de vin, dar și puțină istorie în ceea ce reprezintă vinurile nu mi-ar strica niciodată. 

Și toate aceste lucruri pentru a cunoaște un vin care este de-o seamă cu mine. Curioși, a, ce ar putea fi? Să știți că vă înțeleg perfect. Dar nu vă mai las atâta și vă spun că este vorba de un vin Cadarca și un Burgund - amândouă din 1993. 

Și pentru a afla cât costă, am intrat pe site-ul ce vi l-am recomandat mai sus. În afară de vinurile de care eu sunt interesat trebuie să vă mai spun că am găsit si alte vinuri, spre exemplu, din 1944 - vinuri prea bune ca să fie băute, după cum îmi place mie să spun sau chiar cele din 1992. 



Îmi place tare mult că aceștia pun foarte mult accent pe ceea ce reprezintă istorie și tradiția din România. Iar fiecare sticlă vine cu un certificat care atestă anul producției, soiul din care face parte, depozitul și numărul sertarului în care a fost depozitată sticla. Și, iată, un element în plus pentru care trebuie să le fac oamenilor ăstora o vizită la Arad.

Și, oricum, dacă nu are de gând nimeni să îmi facă un astfel de cadou, cu siguranță o să mi-l fac eu. O să fie o surpriză și pentru mine și, fără îndoială, o să fiu tare entuziasmat când o să intru în posesia unei astfel de sticle. 

P.S.: Dacă vreți cantități mai mari, prețul sticlelor să știți că se poate negocia. Eu spun ca cel mai bine să-i sunați la numărul de telefon 0722 165 662 sau dați un semn pe office@vinuri-pe-net.ro că sunt oameni super faini și vă răspund cât ai zice „vinuri pe net”.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu