20 decembrie 2014

Fără bătăi de cap

Nu mai este niciun secret că, atunci când vorbim despre liniștea de după masă sau ora de liniște, după cum știu mulți, nu se mai respectă nimic. Chiar dacă trebuie să fie liniște, mai mereu se găsesc persoane care să vină fie la scara blocului, fie să se joace sau să facă gălăgie în fața blocului. Așa este și la mine și chiar zilele trecute niște puștani băteau mingea lângă bloc.

La fel de deranjat era și tatăl meu care doar ce venise din schimbul trei și voia să se odihnească după masă ca apoi, să poată să facă față unui nou schimb la serviciu. Aveam geamurile deschise, pentru că era destul de frumos afară și trebuia să fie aerisit apartamentul. Geam deschis și la mine în cameră, deschis și în sufragerie și bucătărie. Copiii băteau mingea fără nicio jenă în fața blocului, deși pe bloc scrie mare că, după masă, este oră de liniște.

Însă, știm foarte bine că atunci când ești copil nu ții cont de nimic și nu acorzi importanță la nimic. Dacă vrei să faci ce te taie capul, păi atunci asta faci. Când i-am auzit că băteau mingea și strigau unul la celălalt mi-am adus imediat aminte de copilărie. Când eram mai mic, deseori ieșeam și eu cu prietenii să ne jucăm un fotbal sau o miuță. Nu am cum să uit cum i-am spart geamul unei tanti sau cum am dat cu mingea în geamul unui vecin. 




Din fericire pentru mine, geamul vecinului a fost puțin mai rezistent și nu s-a spart, astfel că, nu le-am cauzat și mai multe daune părinților. Da, primul lucru de care mi-am adus aminte a fost că, atunci nu erau geamuri termopane și, imediat cum dădeai un șut și dacă erai mai nepriceput, trebuia să se țină părinții bine de buzunare.

Acum, situația nu mai este la fel. Noi avem geamuri puse de Plus Confort. Până acum, geamurile astea au trecut prin foarte multe peripeții, dar cea mai gravă - ca s-o numesc așa - a fost iarna trecută de ziua mea când prietenii au început să arunce cu bulgări în geam noaptea când am făcut 21 de ani. Nu știu dacă vi s-a întâmplat acest lucru, însă norocul meu au fost geamurile termopane




Dacă nu ar fi fost atât de rezistente, cred că mă pomeneam cu bulgării în cameră. Ai mei când au făcut comandă de aceste termopane le-au spus celor de la Plus Confort că vor să nu se mai audă zgomotul de afară astfel încât, oricât de obosit ai fi și oricât de mult zgomot este afară să nu te deranjeze nimic și nimeni. Și au făcut cea mai bună alegere, pentru că aceste lucruri chiar funcționează.

Iată cum, iarna trecută, prin ianuarie, geamurile au trecut testul rezistenței cu bulgări, însă ce m-a mirat pe mine a fost că, deși amicii au dat continuu cu bulgări, zgomotul nu era chiar atât de tare. Deduc faptul că sticla termopanului are un rol important în amortizarea zgomotului produs la interacțiunea cu bulgărele. Dacă nu insistau, cu siguranță că, nu mă trezeau.

Acum, iată-mă în primăvară și, după ce a închis și tatăl meu, și eu geamurile termopane, am putut să ne vedem liniștiți de treabă. Acesta s-a pus imediat la somn, pentru că era tare obosit, în timp ce eu mi-am văzut liniștit de treburile mele pe care le făceam la laptop. 

După ce am închis geamurile era o silențiozitate de invidiat. Nu mai auzeam nimic și puteam să mă concentrez foarte bine. Nu mai eram deranjat de absolut nimic. Acum stau bine și mă gândesc că poate cei bătrâni ies pe geam să se certe cu mai toată lumea care face galăgie afară din cauză că nu au geamuri termopane care să le amortizeze din sunet. Din moment ce încă au puse geamuri din acelea cu tocul vechi, din lemn care scârțâie de fiecare dată când îl deschizi, de aici și irascibilitatea care nu întârzie niciodată să apară. Mă gândesc că poate Plus Confort i-ar putea ajuta și pe ei ca să stea liniștiți și în banca lor, pentru că acei copii care joacă mai mereu mingea profită din plin de copilărie.

Mă gândesc și la ei, dar și la mine când spun cele de mai sus, pentru că trebuie să fiu drept, termopanele m-au salvat și de această dată. Cred că ai mei au făcut o alegere foarte bună în ceea ce privesc termopanele celor de la Plus Confort, pentru că, iată, au trecut orice test.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu